بهترین مکمل بنزین برای موتور توربو

بهترین مکمل بنزین برای موتور توربو


در موتورهای توربو هوا از طریق یک سیستم مهندسی شده به صورت متراکم وارد موتور می شود. موتورهای توربو به دلیل وجود مقدار کافی اکسیژن در محفظه احتراق توانایی انجام احتراق کامل را دارند. موتورهای توربو شارژ و سوپر توربو برای داشتن راندمان بالا نیاز به بنزین با کیفیت بالا دارند. بهترین مکمل بنزین برای موتور توربو، می بایست قابلیت تنظیم نقطه احتراق بنزین در موتور، افزایش خواص اکتان افزایی بنزین، کاهش فشار بخار بنزین، جلوگیری از انباشت کربن، کنترل و حذف آب از بنزین و نرم کنندگی و روان کاری حرکت پیستون ها را داشته باشد، که در نتیجه آن باعث حذف ناک و افزایش قدرت و شتاب موتور خودرو شود.

تماس بگیرید.

سوپر اکتان بوستر بهترین مکمل بنزین برای موتور توربو


سوپر اکتان بوستر مدپاتکس یک مکمل بنزین ایرانی قدرتمند می باشد که به واسطه فناوری انحصاری نانو که در تولید آن به کار رفته است موفق به اخذ انواع تاییدیه رسمی از مراجع ذی صلاح شده است. این مکمل به صورت کاملا انحصاری با فناوری نانو تولید شده است که تمامی مزایای بهترین مکمل بنزین ایرانی را که در بالا به آن اشاره شد، دارا می باشد. سوپر اکتان بوستر مدپا بهترین مکمل بنزین ایرانی برای موتور توربو شارژ و بهترین برند اکتان بوستر تولید شده در ایران است که توانایی افزایش و حفظ کیفیت بنزین را در داخل باک خودرو دارد و مانع افت کیفیت بنزین می شود.

سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین اکتان بوستر ایرانی
افزایش شتاب و توان خودرو
محافظ مخصوص موتور خودرو
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین-سوپر اکتان بوستر مدپاتکس
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره از طریق پیامک
فروش و مشاوره از طریق دیجی کالا

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت موتور با سوپر اکتان بوستر

در خودروهای نسل جدید که دارای موتور توربو، GDI و TGDI هستند، کیفیت پایین بنزین در کشور باعث ایجاد صدمات جدی به موتور این خودرو ها می شود. هرچه کیفیت بنزین مصرفی در موتورهای توربو پایین تر باشد، صدمه وارده به موتور خودرو بیشتر خواهد شد. به همین دلیل و به جهت افزایش راندمان موتورهای توربو، GDI و TGDI و کاهش هزینه تعمیرات و همینطور به جهت کاهش خسارات وارده به موتور که به واسطه بنزین بی کیفیت موجود اتفاق می افتد، گروه مدپا اقدام به تولید و توزیع مکمل های بنزین سری جدید نانو با استاندارد جهانی که مخصوص انواع موتورهای توربو، GDI و TGDI می باشد، در سطح کشور نموده است.


مکمل های سری جدید نانو و تاثیر آن در کیفیت بنزین

محلول های سری جدید نانو با توانایی افزایش چشمگیر عدد اکتان تا حداکثر 12 واحد RON و تا 4 واحد MON با کمک به حذف ناخالصی های بنزین می توانند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشند. کیفیت و میزان عدد اکتان در بنزین مهمترین عامل عملکرد موتور در قسمت داخل محفظه احتراق است. تنظیم نقطه احتراق باعث برطرف شدن مشکلات پیش رو می شود. این مکمل ها جدیدترین محصولات تولید شده با فناوری نانو می باشند که با قدرت روان کنندگی و تمیز کنندگی بالا پس از ترکیب با بنزین باعث روان تر شدن حرکت پیستون داخل سیلندر میشوند. .

مکمل های مدپاتکس و افزایش طول عمر موتور خودرو

این مکمل ها جدیدترین محصولات تولید شده با فناوری نانو می باشند که با قدرت روان کنندگی و تمیز کنندگی بالا پس از ترکیب با بنزین باعث روان تر شدن حرکت پیستون داخل سیلندر میشوند. محلول های جدید نانو با جلوگیری از تولید کربن و دوده و ممانعت از رسوب ناخالصی های بنزین در محفظه احتراق نقش مهمی در محافظت از محفظه داخل سیلندر (محفظه احتراق) و سوپاپ ها (دریچه های سوخت و دود) و افزایش طول عمر موتور دارند.

توربوشارژر چیست و چگونه کار می‌کند؟


توربوشارژر قطعه‌ای برای رساندن هوای بیشتر به موتور است که از یک توربین و یک کمپرسور تشکیل شده که توسط یک شفت به هم متصل هستند. توربین در مسیر خروج دود یا همان منیفولد اگزوز قرار می‌گیرد و کمپرسور در مسیر ورود هوا یا منیفولد هوا. گازهای خروجی موتور که با فشار از منیفولد اگزوز خارج می‌شوند، توربین را به حرکت درمی‌آورند و توربین هم از طریق شافت، کمپرسور را به چرخش درمی‌آورد. چرخش کمپرسور نیز هوای بیشتری را به داخل موتور پمپاژ می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که هوای سرد چگالی بیشتری دارد، در بسیاری از موتورهای توربو از اینترکولر هم استفاده می‌شود که هوا را پیش از پمپاژ داخل موتور خنک می‌کند.

مزیت‌های استفاده از موتور توربوشارژر چیست؟

مزیت اصلی توربوشارژ افزایش قدرت موتور و درعین‌حال کاهش مصرف سوخت است. با استفاده از توربوشارژ، برای داشتن قدرت بیشتر نیازی به ساخت موتورهای بزرگ و حجیم با تعداد سیلندر و مصرف سوخت بالا نخواهد بود و درنتیجه حتی می‌توان در خودروهای کوچک شهری هم قدرت بالایی داشت. علاوه بر این، موتورهای توربو شارژ در دور موتور پایین گشتاور بالایی تولید می‌کنند که به لطف این موضوع، می‌توان از ضرایب سبک‌تری در گیربکس و دیفرانسیل استفاده کرد تا برای رسیدن به یک سرعت معین به دور موتور کمتری نیاز باشد و مسلماً کاهش دور موتور رابطه مستقیمی با کاهش مصرف سوخت و آلایندگی دارد. همچنین در موتورهای توربو گشتاور یکنواخت‌ تر و در محدوده دور موتور گسترده‌تری تولید می‌شود که این بهبود کشش و شتاب خودرو را به همراه دارد. از این‌ رو، با موتور توربو لذت رانندگی بالاتری نصیب راننده خودرو خواهد شد و پاسخ موتور به فشار پدال گاز سریع‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

معایب موتورهای توربو شارژ

موتورهای توربو در کنار مزیت‌های زیادی که دارند، معایبی هم به دنبال خواهند داشت که اصلی‌ترین آن‌ها حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و روغن است. اینجاست که نقش انتخاب مکمل بنزین برای موتورهای توربو و اکتان بنزین در سلامت موتورهای توربو مشخص می‌شود. همچنین این موتورها پیچیده‌تر بوده و قطعات فنی بیشتری دارند و درنتیجه نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و شرایط نگهداری آن‌ها نسبت به موتورهای تنفس طبیعی خاص‌تر خواهد بود. در همین حال، در صورت خرابی، هزینه تعمیر موتورهای توربو نیز نسبت به همتایان تنفس طبیعی بیشتر خواهد بود؛ اما با وجود همه این موارد، اگر چند نکته مهم در استفاده و نگهداری از موتورهای توربو رعایت شود، می‌توان سال‌ها بدون مشکل خاصی از آن‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین موضوع در موتورهای توربو استفاده از بنزین مناسب با اندازه لازم اکتان برای ماشین توربو و مکمل بنزین توربو و باکیفیت است.

مشکلات کمبود اکتان برای ماشین توربو در بنزین

همان‌طور که گفته شد، در سیلندرهای موتورهای توربو هوای بیشتری فشرده می‌شود اما علاوه بر این، هوایی که وارد این موتورها می‌شود داغ‌تر هم هست زیرا این هوا از توربوشارژ عبور کرده که در مسیر گازهای داغ اگزوز قرار دارد؛ بنابراین، در موتورهای توربو باید از بنزینی با اکتان بالا استفاده کرد که در برابر فشار و دما مقاوم است؛ اما اگر باک خودروهایی که به موتور توربو مجهز هستند را با بنزین معمولی و اکتان پایین پر کنیم، چون مقاومت بنزین در برابر فشار و دما پایین است، بنزین به‌صورت خودبه‌خود یعنی پیش از تراکم کامل پیستون‌ها و جرقه زدن شمع‌ها محترق می‌شود که به این مشکل ناک زدن میگویند. ناک زدن ضربه شدیدی به پیستون‌ها، میل‌لنگ و دیگر قطعات موتور وارد می‌کند و می‌تواند آسیب‌های بزرگی را به دنبال داشته باشد.

مهم ترین نکته برای نگهداری از موتورهای توربو شارژ


شاید بتوان گفت اصلی‌ترین رکن برای سالم‌تر ماندن موتور یک خودروی توربو، بنزین مورد استفاده در آن است. در واقع از آنجا که موتورهای توربو برای رسیدن به بازده قابل قبول، به سوختی با کیفیت بالا، درصد ناخالصی پایین و در نهایت عدد اکتان استاندارد نیاز دارد. به این ترتیب اگر مالک یک خودروی توربو هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در هر بار سوختگیری از بنزین سوپر یا مکمل اکتان استاندارد و مرغوب استفاده کنید. توجه داشته باشید مکمل‌های ارزان‌قیمت نه‌تنها تاثیری در افزایش عدد اکتان ندارند بلکه موجب بروز آسیب هم می‌شوند. یکی از دلایل اهمیت استفاده از بنزین اکتان بالا در پیشرانه‌های توربو، بالا بودن عدد تراکم عمده این دسته از موتورهاست که در صورت پایین بودن اکتان مساله ناک (صدای ضربه در موتور) و پدیده خودسوزی (احتراق مخلوط هوا و بنزین پیش از جرقه‌زنی) پیش می‌آید که به مرور زمان آسیب شدیدی به قطعات پیشرانه وارد خواهد کرد.

این پست دارای 11 نظر است

  1. امین حبیبی

    ابتدا پیگیری کردم که شرکت تولید کننده واقعا معتبر هست. این برند ثبت شده بود و شرکت هم کاملا معتبر بود و تولید کننده اصلی بود. ماشین جک S5 کرمان موتور هست و موتورش به این بنزین های سطح شهر به شدت حساس هست. بعد از استفاده از این مکمل لرزش های موتور قطع شد. شتاب و صفر تا صد هم خیلی خوب شده که جای تقدیر و تشکر داره.

  2. مهتاب لطفی

    لرزش موتور خوردو و صدای موتور کاملا از بین رفت.

    1. negin shams

      با سپاس از نظر شما. رضایت شما باعث افتخار ماست.

  3. علی مقدم

    کاملا راضی بودم روی افزایش عدد اکتان بنزین تاثیر خوبی داشت

    1. negin shams

      ممنون از نظر شما. امیدواریم یکی از همراهان همیشگی ما باشید.

  4. احمدی

    صدای موتورم به شدت کم شد ممنون از شما

  5. باران بهرامی

    برای موتور های توربو واقعا عالی بود . شتاب ماشین بیشتر شده و مصرف بنزین هم کمی کاهش پیدا کرده واقعا این مکمل رو توصیه میکنم.

  6. salar

    یک محصول ایرانی باکیفیت بالا

  7. mehdi

    برای شاهین مدل ۱۴۰۱ استفاده کردم صدای ناک حذف شد و شتاب ماشین هم مثل زمانی که بنزین سوپر میزدم شد.

  8. بابک

    سلام خسته نباشید.برای فونیکس آریزو ۶ پرو مناسب هست این محصول؟

    1. صادق کریمی

      با سلام
      بله مکمل سوپر اکتان بوستر به طور اختصاصی بری موتور های توربو GDI و TGDI طراحی شده است

دیدگاهتان را بنویسید